Quote

Every moments that I spend with my children is a blessing from Allah. Inshaa Allah I will try to stick around as long as I could through out their childhood, loving and guiding them all along the way. Hopefully they will remember me, their only mother, when they lead their own life.

Wednesday, May 1, 2013

Letter Recognition

A masih dalam proses mengenali huruf. Ini aktiviti mudah yang kami buat minggu lepas. Saya pilih huruf P, W, K, dan H. Tuliskan beberapa perkataan yang bermula dengan huruf-huruf tadi dan minta A padankan perkataan dengan huruf mula.



Dan sekarang, saya cuba perkenalkan A dengan level seterusnya dalam literacy iaitu MOVABLE ALPHABETS; sounding out the letters. This is when the mind is ready but the hands are not. Saya cuba buat perlahan-lahan dan tidak memaksa dia. Biasanya saya akan minta dia pilih perkataan dulu untuk saya, saya bunyikan dan keluarkan letters untuk disusun. Kemudian dia akan menyusul. Ini kononnya senarai barang untuk dibeli di Giant :) A nak beli meja! :D


Ibu pun seronok main ni! Hurufnya warna-warni :)

No comments:

Post a Comment